Design. | Colleghi

Jaar 2008
  • Colleghi

About Colleghi

Philips is een vooraanstaand elektronicaconcern dat in een mondiale markt opereert. Zij hebben een duidelijk imago en een consequente innovatiestrategie in productontwikkeling. Philips wilt hun marktaandeel consumer electronics vergroten. Omdat de vergrijzing voor de deur staat is de 55+ markt een enorme groeimarkt. Ze hebben ons gevraagd een smart object te ontwerpen voor alledaags gebruik door deze doelgroep.

Het was een fictieve opdracht die wij met een team hebben uitgevoerd tijdens de opleiding CMD (Communication & Multimediadesign). Wij hebben een digitaal communicatiemiddel ontworpen dat de sociale vaardigheden van zijn gebruiker bevorderd. Het apparaat is tot een makkelijk mee te nemen formaat om te vormen, het is namelijk inschuifbaar. Het scherm werkt met digitaal papier om de originele lees ervaring van papier zo goed mogelijk naar te bootsen, omdat dit voor de betreffende doelgroep een vereiste is. De naam, huisstijl en logo heeft Oetsie ontworpen.